B&B School
Creëer uw droomverblijf
De recreatiemarkt in Nederland is al jaren groeiende. Steeds meer mensen starten vanuit huis een B&B en door websites zoals Airbnb is het aanbod flink gegroeid en de concurrentie stijgt nog steeds.
Waarom zouden ze uw verblijf kiezen? Op welke doelgroep richt u zich en wat zijn uw unieke punten? Op welk gebied laat u nog kansen liggen?
Zorg dat u eruit springt! Mensen willen beleving, sfeer, gastvrijheid, vakmanschap en passie terug zien op een locatie.
Laat mij u sidekick zijn een bedrijf te creëren waar u trots op bent. Waar kwaliteit, sfeer en gastvrijheid op nummer 1 staan. Waar mensen meer krijgen dan ze verwachten. Waar het ‘klopt’.
In bijna alle gevallen kunt u een goede boterham verdienen met uw accommodatie, maar veel eigenaren gaan op in de waan van de dag en laten veel kansen liggen.
Ik kan u helpen om uw vakantieverblijf (of dit nu een B&B is of een groepsaccommodatie) tot een succes te maken. I
Diensten
. Ik coach en geef advies in de volgende 6 segmenten:
Ondernemingsplan & Strategie, Aantrekkelijkheid & Beleving, Marketing & Promotie, Locatie & Faciliteiten, Service & Extra’s, Financiële administratie & adviezen
Aantrekkelijkheid & Beleving
De sfeer en beleving in jouw vakantieverblijf geeft jouw klanten het gevoel alsof ze thuis zijn. Je geeft ze een herinnering waar ze later met een fijne glimlach op terug kijken. Bij familie en vrienden vertellen ze enthousiast over de beleving in jouw vakantieverblijf, waar ze nog graag terug komen. Op basis van onze jarenlange ervaring kunnen wij je goed adviseren hoe je jouw klanten een onvergetelijk verblijf bied. Wij geven onder andere advies over:
Huisstijl
Slogan
Foto’s (foto’s maken is ook een optie)
Indeling & inhoud website
Gastvrijheid
Ondernemingsplan & Strategie:
Waar sta je nu met je bedrijf en waar wil je heen? Wat is je ideale klant en welke doelgroep wil je bereiken? Wij kunnen jouw bedrijf nieuwe richting geven door samen een nieuwe strategie te ontwerpen zodat je in de toekomst nog beter op de wensen en behoeften van jouw potentiële klanten kan inspelen. Samen bepalen we jouw:
Missie
Visie
Strategie (korte- en lange termijn)
Ideale klant
Doelgroep bepalen
Marketing & Promotie
Ook al heb je een prachtig verblijf, in de snelle wereld van tegenwoordig kan het heel wat moeite kosten jouw doelgroep goed te bereiken. Je wilt een goede mix in je promotie die aansluit bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep, maar hebt ook te maken met een beperkt budget. Welke marketing instrumenten gebruik en hoe zet je deze zo efficiënt mogelijk in? Wij geven advies over:
Betere vindbaarheid website
Samenwerkingsverbanden
Advertenties (online & offline)
Inzet social media kanalen
Consistentie in je marketing
Marketing die bij jou past
Locatie & faciliteiten
Wat maakt jouw locatie uniek ten opzichte van anderen? Met welke leuke plekjes en bezienswaardigheden kun je jouw gasten blij maken? Waar kun je lekker eten en wat zijn de toeristische trekpleisters in de buurt?
En welke extra’s biedt jouw locatie voor een onvergetelijk verblijf? Ik kan samen met jou kijken hoe de sterke punten van jouw locatie en verblijf nog beter tot zijn recht komen. Dit betekent niet altijd dat je (nog) meer moet bieden, maar de beste keuzes maakt in jouw aanbod. Bijvoorbeeld door unieke samenwerkingsverbanden met lokale ondernemers op te zetten. Zo versterk je elkaar!
Wij kunnen je adviseren bij:
Concurrentieonderzoek
Opzetten samenwerkingsverbanden
Checklist faciliteiten (wat is er, is dit voldoende en wat is er meer nodig)
Indeling & keuze qua inrichting, stijl en interieur
Service & Extra's
Net dat beetje extra qua service en gastvrijheid bieden waardoor de verwachtingen van jouw klanten worden overtroffen. Dat ze er iedereen over vertellen en vaste klanten worden. Dat ze fans en ambassadeur van jouw locatie worden. Hoe doe je dat en waar moet je op letten? Maar ook welke valkuilen zijn er en hoe kan je deze vermijden? Ik denk graag met je mee over bijvoorbeeld de volgende punten:
Bereikbaarheid
Ontvangst
Extra’s tijdens het verblijf
Gastvrijheid
Informatiemap voor de gasten
Financiële administratie & statistieken
Je hebt je droomverblijf gecreëerd en werk je elke dag met veel passie en plezier. Onderaan de streep wil je uiteindelijk wel dat het voldoende oplevert. Hoe zorg je voor overzicht in je administratie? Heb je een goed beeld welke klanten jouw verblijf hebben bezocht en wat ze jou hebben opgeleverd? Heb je inzichtelijk wat de promotie van je verblijf kost en of dit tot meer boekingen leid? Ik kan je tips geven hoe je een goed overzicht van je klantenbestand opbouwt en een duidelijk financieel overzicht hebt. Ik denk graag met je mee over:
Prijsbepaling
Administratie bijhouden
Overzicht statistieken
Begroting